vrijdag 15 juli 2016

(Liefdes)advies van Lotte

Zoals elke uitgave weer! Liefdesadvies van ons redactielid Lotte. Deze keer weer mensen met moeilijk bespreekbare problemen, maar Lotte lost het op. Dit is natuurlijk de laatste uitgave en dus kunnen we nieuwe ingezonden brieven niet meer gelijk publiceren, maar je mag altijd mailen als je direct advies nodig hebt!


Hey Lotte, 
ik heb een brandende vraag voor jou. Jij als Lovedoctor kan me natuurlijk prima helpen! Ik ben super verliefd op een meisje uit het vierde. Ik zit zelf in het eerste en ik heb zelf weinig ervaring op het gebied van liefde. Als ze in de gangen loop met haar mooie blonde haren en haar blauwe ogen kijken me aan. Ik word van binnen warmer en warmer. Ik krijg een gevoel in me buik waarvan ik niet weet wat het is. Please Lotte ik heb je hulp nodig, moet ik erop afstappen of moet eindelijk gaan staren naar haar mooie lach. Lieve, lieve Lotte ik heb jouw hulp zo hard nodig.

Kippensoep


Heey Kippensoep,

Ik hoop dat ik je inderdaad kan helpen!
Het is natuurlijk lastig als je iemand leuk vind die een paar jaar ouder is, maar in principe moet leeftijd geen beperkingen op leggen. Ga je ook echt met haar om en spreken jullie weleens af? In dat geval kan je namelijk het beste gewoon eerlijk naar haar toe gaan en zeggen wat je voelt. Mocht het nou zo zijn dat je haar in de werkelijkheid helemaal niet kent, dan is alleen kijken natuurlijk ook altijd een goede oplossing ;).


Liefs, Lotte
Beste Lotte,


ik geloof dat ik een jongen een beetje heel erg leuk vind, maar dit begint een serieus probleem te worden. Ik heb het sowieso erg druk de laatste tijd, maar nu heb ik al niet eens meer de behoefte om te eten en te slapen. Ik blijf urenlang wakker liggen en krijg geen hap door mijn keel. Ook krijg ik zo veel buikpijn als ik aan hem denk en ik word er misselijk van! Is dit normaal? En zo ja wat kan ik hieraan doen, want dit is niet hoe ik verliefd wil zijn! 

Groetjes van een hopeloos meisje M...

Hey Meisje M,

Ik weet wel zeker dat jij iemand heel erg leuk begint te vinden! De verschijnselen die jij opnoemt, zijn typische kenmerken voor het zo gehete “hopeloos” verliefd zijn. Maar hoe normaal ze dan misschien ook zijn, eten en slapen blijft belangrijker dan welke jongen ook. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is, en de enige oplossing die ik zie, is gewoon tegen hem vertellen hoe jij over hem denkt. Als hij zegt dat hij er hetzelfde over denkt, kan het misschien wat worden. Wanneer hij zegt van niet, kan je in ieder geval verder.

Weet je al of hij jou ook leuk vindt, en weet je niet wat je verder moet doen? Durf de eerste stap te zetten! Vraag of hij een keer iets leuks wilt doen in plaats van afwachten op zijn berichtje. Nooit geschoten is altijd mis, toch?

Liefs, Lotte         



Geen opmerkingen:

Een reactie posten